Singlesvakantie Ibiza 2017

26 juni 2017 - Ibiza, Spanje

IBZIA 11-25 JUNI 2017 ESTIVANT

WEEK 1

Zondag 11 juni, dag 1 Heenreis

Vandaag was een spannende dag maar de reis verliep super vlotjes. Het was erg fijn een deel van de groep al op WhatsApp te hebben en het elkaar ontmoeten na het inchecken op Schiphol ging goed.

Ik herkende Koos al bij de douane en ging daarna geheel in vakantiemodus met hem bij de Starbucks een White Chocolat Mocca halen. Dit leek mij een goed en herkenbaar verzamelpunt.

Iedereen van de appgroep druppelde binnen en we maakten relaxed kennis met elkaar. De vlucht ging vrij snel voorbij, al verveelde ik me een beetje door rusteloosheid. Maar we lieten Nederland om 12.45u achter ons en raakten de Spaanse landingsbaan rond 15u.

Op één iemand na hadden we allemaal echt meteen onze koffer, kon niet beter!

Onze reisleidster Aukje stond ons keurig met een “Estivant-bordje” op te wachten en overhandigde ons een envelop met informatie over de vakantie die buiten de luchthaven loerde en een zeer welkom flesje koud water. De transfer van de luchthaven naar het hotel in Es Canar duurde slechts een halfuurtje.

Spanje, is voor mij thuiskomen. Mijn eerdere avonturen brachten mij weliswaar naar het vasteland, maar ook dit Ballearen eiland voelt meteen goed en als thuis.

Ik was erg opgelucht te horen dat iedereen, op Linda en Maaike na, dat we allemaal onze eigen kamer hadden (ik maakte mij kort voor vertrek opeens zorgen dat ik misschien de enige was die geen gedeelde kamer had en dat er ‘koppeltjes’ zouden ontstaan).

Het hotel is erg leuk! Het is eigenlijk een park met allemaal mini appartementencomplexjes. Ik zit boven de kamer van Koos en heb een eigen soort van terrasje met een stenen bankje en overkapping. Shirley is mijn buurvrouw in het torentje naast mij.

Mijn kamer omvat niet veel meer dan ruimte voor een bed met links en rechts een smalle (hang)kast en een tafeltje met een aparte badkamer met douche en toilet en een wastafel. Meer heb je ook eigenlijk niet nodig!

Na een introductie van Aukje op één van de terrassen van het park hebben we gezamenlijk van het buffet genoten.

Daarna was ik blij even rustig, weg van alle spannende drukte van de groep, even mijn koffer uit te kunnen pakken. Ik verblijf hier twee weken dus verplichtte mezelf alles uit te pakken en in de kasten te leggen en niet uit mijn koffer te leven.

Inmiddels is het 20u en wordt het tijd dat ik me weer bij de groep voeg in de loungebar voor een drankje. De rust begint zo langzamerhand wat te komen. Ik denk dat we allemaal nog wat druk zijn door de zenuwen en de reis. Hopelijk slapen we lekker en stabiliseren we in een ‘serene sfeer’ haha.

Maandag 12 juni, dag 2 Zwembaddagje en avondje clubben!

Na een nachtrust die dat woord eigenlijk niet verdient (ik sliep door de warmte en ik denk een hoofd vol met eerste indrukken) pas rond 2 uur en de wekker ging rond 8u alweer) stond er een dagje zwembad op de planning.

Ik vond het eigenlijk meteen al te warm in de zon bij het zwembad, en het was erg druk dus we schoven een rang ligstoelen op op het gras. Ik dook gelijk onder de parasol en ben daar maar een enkele keer éven onder vandaan geweest.

Ook vandaag nog veel social talk, maar iedereen begon zich geloof ik ook een beetje op zijn gemak te voelen en we deden wat meer lekker ons eigen ding.

Ik werd er wederom aan herinnerd waarom ik niet van hotels hou (al wist ik dat vooral ook al prima),  er staat doorgaans een chill relax muziekje op aangenaam geluidsniveau aan, maar zodra het (kinder?!) animatieteam iets organiseert, gaat de volumeknop op maximaal en ik sta er soms te nuchter (of sceptisch?) in om het leuk te kunnen vinden of me er (volledig) niet aan te ergeren (mannen met pruiken, idiote neppe borsten en roze tutu’s aan). Het strandje en de ligweide die speciaal voor de hotelgasten is heeft één van mijn reisgenoten inmiddels gevonden, misschien moet ik daar ook maar eens heen.

Geheel onverwacht heb ik me toch een beetje laten verleiden mee uit te gaan! David Guetta had een openingsfeestje in Ushuaïa en Oliver Heldens kwam ook én de kaarten bleken in het dorpje Es Canar €30 goedkoper te zijn dan online....tja dan ben je hier nu en moet je gezellig mee gaan! ;)

Ik heb me nog nooit zó snel gereed gemaakt voor een avondje uit (een half uur! incl. douchen en haar föhnen, een outfit had ik voor het inpakken van  mijn koffer al bedacht).

Uiteindelijk hebben we om 20.30 uur een taxi genomen en gefeest van 21.00 tot 23.45uur. Ik vond Oliver Heldens leuk, David Guetta liet ten eerste 20 minuten op zich wachten en ik vond zijn set niet zo leuk dus was er eigenlijk na een uur al klaar mee, maarja het was leuk in zo’n beroemde club te zijn geweest...wat je daar allemaal ziet....Van schaars geklede (op het sletterige af!) jonge meiden tot mensen die zie ongegeneerd met open raam en gordijnen sex in hun hotelkamer hebben! Op dat moment was David Guetta écht een deel van zijn publiek even kwijt haha!

Maar zelfs met mijn op maat gemaakte speciale oordoppen vond ik de muziek echt bizar hard staan en blijf ik me erover verbazen dat mensen de hele avond (!!) zonder oordoppen doen! Ik was in ieder geval blij dat het om 00.00 uur al afgelopen zou zijn en we snel een taxi terug hadden, al was die rit bijna op het enge af. De taxi chauffeur had er behoorlijk de vaart in en haalde af en toe gevaarlijk en snel in.

Maar we zijn veilig thuis gekomen en ik heb daarna heerlijk geslapen in tegenstelling tot mijn eerste nacht hier.

Morgen maar iets langer uitslapen (maar uiterlijk 9.30 uur aan het ontbijt) en tussen de middag met de boot naar Ibiza-stad.

Daar maken we een wandeling door de oude stad met onze reisleidster Aukje en is het plan daar ergens gezamenlijk te eten en met de bus of taxi terug....ik ben erg benieuwd!

Dinsdag 13 juni, dag 3 Ibiza-stad

Ik heb me vanmorgen (risicovol op dag 3) even wat afgezonderd en wat later ontbeten en even mijn eigen plan getrokken.

De groep is prima, sociaal en gezellig, maar hoe zeer ik thuis soms de stiltes niet altijd even fijn vind, merk ik hier wel weer even wat extra dat ik alweer 6 jaar op mezelf woon waarvan het grootste deel van de tijd alleen. Maarja, hopelijk snapt iedereen het en ik ben de rest van de dag wel weer gezellig :)

Nou, ik zal je zeggen ik vond de trip naar Ibiza-stad vandaag een beetje tegenvallen. Aukje regelt alles goed hoor, en de boottocht was heerlijk en mooi! Maar eenmaal in de stad moesten we weven wachten op een groepje dat met de bus zou gaan, maar dat werd vreemd genoeg een taxi. Ik geef toe dat het erg warm was voor een wandeling, maar ik had erg graag meer een rondwandeling met een verhaal over de stad gehad en (veel meer) rondgestruind door alle straatjes en lekker allemaal souvenirwinkeltjes ingedoken. We bleven naar mijn idee veels te lang op een terras zitten en don’t get me started over het betalen van de rekening...We sloten de dag af met een diner in Ibiza-stad en ik had eindelijk tapas met een glas Sangria, hoera!

Ik ga deze vakantie zéker nog een keer terug naar Ibiza-stad (met de bus voor €4 mind you!) om de stad lekker te verkennen met mijn Capitool reisgidsje in de hand. Misschien wel lekker in mijn uppie!

Ben benieuwd hoe laat de Hippiemarkt op het terrein me morgenochtend van mijn bed licht!

Woensdag 14 juni, dag 4 Hippiemarkt

Geheel volgens verwachting werd ik vanmorgen rond half 5 al gewekt door de geluiden van het opbouwen van de beroemde hippiemarkt op het terrein van het appartenmentenhotel. Ook de stroom viel gelijk uit doordat alle marktkraampjes zo hun stroom nodig hadden.

Gelukkig had ik oordoppen bij me die meehielpen tot een iets normaler uur verder te slapen ;-)

Na het ontbijt ben ik samen met Shirley de markt wezen verkennen. Ik vond de sfeer enorm leuk en gezellig, en ook hier werden mijn verwachtingen niet teleurgesteld. Veel kleding en sierraden en duur! Maar ik heb wat leuke dingetjes gezien die ik volgende week misschien toch nog ga kopen (bovenarm–armband, mooie oorbellen maar weet nog niet welke, de druppelvorm of ronde en heb nog wel mooie kettinghangers gezien waarvan ik een paar jaar geleden spijt had dat ik ze niet in Barcelona heb gekocht).

Wel heb ik voor €15,- een gave henna tatoeage op mijn rechter zij laten zetten die hopelijk echt langer blijft zitten dan mijn eigen inkt tattoos. Ik denk dat ik er volgende week nog wel één laat zetten dan misschien ook op mijn voet en/of enkel haha! Ik heb ook nog twee leuke armbandjes van gekocht waarmee de totale “schade” aanzienlijk meevalt met €20,- in totaal!

De rest van de dag heb ik nog even een duik in het zwembad genomen met Linda en heb ik me na de lunch bij Koos, Linda, Maaike en Shirley op het strandje gevoegd dat speciaal voor de gasten van het hotel is, maar op een paar  minuten afstand lopen van het hotel ligt.

Ik ben vanuit daar ook een klein stukje op verkenning gegaan en wat verder gelopen (met een all-in glas Sangria in de hand!) en heb wat mooie plekjes en uitzichten gezien waar ik later deze week absoluut nog even wat plaatjes moet gaan schieten!

’s Avonds na het eten ben ik nog even met Koos en Shirley het dorpje Es Canar ingelopen voor een drankje.

We zaten in een luxe uitziende bar (Jacaranda loungebar) aan het zwembad waar later die avond een waterboard show zou zijn. De muziek stond me echter te hard en ik was moe dus die heeft Koos alleen bekeken want ook Shirley geloofde het wel en wilde naar bed.

Maar ik heb wel een lekkere nieuwe cocktail ontdekt; de frozen Daiquiri met witte rum, suikersiroop en in mijn geval mango maar ook een goede dosis limoen volgens mij haha.

Donderdag15 juni, dag 5 Autotour

Vandaag besloot ik me weer eens te laten rijden in een huurauto, in tegenstelling tot eerdere vakanties sinds ik mijn rijbewijs heb. We waren het eerste uur al een auto kwijt tot 2x toe. Maar na wat heen-en-weer bellen en wachten (en 3x een afslag voorbij te zijn gereden) zaten we met 3 Panda’s op een prachtige route waarmee we eigenlijk alle “highlights” van over het hele eiland hebben gezien.

Wát een prachtige uitzichten hebben we gezien zeg! Ibiza is weer veel groener dan het droge Tenerife waar ik vorig jaar was. Veel groen dus, mooie baaitjes gezien en die heldere blauwe zee....ik zou er uren naar kunnen kijken (en in kunnen zwemmen)!

We hebben in Santa Gertrude met z’n allen een broodje Iberico ham gegeten. Erg lekker en leuk barretje. Verder een idillisch dorpje, maar waar verder niet veel te zien was (het was ook weer errug warm).

Maar toen sloten we af bij een barretje aan de boulevard van Sant Antoni de Portmany! Hier zat Estivant vorig jaar in een hotel in de buurt....had ik ook niet erg gevonden zeg! Heerlijk aan zo’n boulevard met alle gezellige drukte en winkeltjes en barretjes en lekker mensen kijken. Zien en gezien worden...daar draait het hier op de boulevard om! Hier móét ik deze vakantie minimaal nog eens terugkomen!

De trip eindigde voor Panda 3 wat vervelender. Ze werkden door een andere auto van achteren aangereden maar hadden gelukkig geen schade, maar wel ale vier nekklachten. Hopelijk gaat dat snel weer over.

Mede door deze schrik ik iedereen die avond een beetje zijn en haar eigen gang gegaan. We waren allemaal moe (zo gaar als een konijn!) en hadden honger.

Maar het feesten en de cocktails zijn echt hier uitgevonden hoor! Ik heb in Sant Antoni een “Hippie mojito” geproefd, wederom zalig en je drinkt het weg als limonade hahahah! Wat een geluk dat ik niet terug hoefde te rijden ;-).

Ik hou van Ibiza en heb een leuke dag gehad en veel moois gezien. Shirley reed prima en ik was blij met het advies van pap&mam wederom te hebben opgevolgd om altijd “dichtbij de skileraar te blijven”. Oftewel in dit geval de reisleister Aukje en Shirley met wie ik het beiden goed kan vinden. Aukje wees Shirley prima de weg en wist ook zo hier en daar wat leuke dingen te vertellen. Dat misten de mensen in de volgauto’s.

Bij Es Vedrá, de magische berg in zee, hebben we ook veel leuke en mooie foto’s gemaakt. Ook een plek om nog eens terug te komen en misschien een boottochtje te maken, als die dan maar niet zinkt!

Vrijdag 16 juni, dag 6 Zwembaddagje

Na alle commotie en leuke, maar vermoeiende dag in de huurauto’s, was iedereen wel toe aan een dagje bijkomen bij het zwembad.

Ik ben erg blij met mijn twee nieuwe bikini’s en ik begin een lekker kleurtje te krijgen! Dat voorzichtig zonnen met beleid en ’s ochtends na het douchen gelijk helemaal insmeren en later zo nu en dan bijsmeren heeft als resultaat dat ik nog niet echt verbrand ben, en redelijk egaal bruin begin te worden. Het resultaat van 1 week hier lijkt nu al meer dan ik ooit eerder in NL of op andere vakanties heb bereikt!

’s Avonds na het eten zijn Shirley en ik Es Canar nog even ingelopen en zijn een stukje over rotsen gelopen en hebben een leuk strandje ontdekt waar we komende week zeker nog een keer heen gaan. Ook hebben we wat leuk foto’s van elkaar gemaakt en bij onze inmiddels al reguliere loungebar (Jacaranda) de avond afgesloten met een cocktail. Die dingen gaan er echt in als pap maar hou het bij 1 drankje omdat ik niet super veel eet op een dag en je toch gaar wordt van de zon en warmte.

Koos, Linda, Maaike en Zekria voegden zich later gezellig bij ons en Zekria is heel lief met mij mee terug naar het hotel gelopen toen ik als enige wat eerder weg wilde. Daarna is hij weer terug gegaan naar Jacaranda.

Zaterdag17 juni, dag 7 Zwembaddag

Ook vandaag weer een zwembaddagje gehouden. Ik zou misschien met Rob nog een keer naar Ibiza-stad gaan, maar die was die nacht tot 7u ’s ochtends uit geweest met Aukje! Gelukkig hadden we even contact over de app gehad zodat ik wist waar ik aan toe was en niet meer op hem hoefde te rekenen die dag ;-).

Vanavond gaan we met z’n allen in het á la carte restaurant van het hotel eten bij wijze van afscheidsdiner aangezien een deel van de groep ons morgen alweer verlaat en plaats maakt voor 4 nieuwe mensen! Wat ben ik blij dat ik lekker nog een weekje blijft, want heb pas sinds een dag of 3 dat echte vakantiegevoel.

En heb vandaag tijdens de lunch wat wensen uitgesproken over wat ik de tweede week echt nog wel wil zien en doen en een soort concept planning met Aukje en Shirley gemaakt. Ik ga nog een keer mee naar Ibiza-stad met de nieuwe groep op de boot maar trek daar dan verder even mijn eigen plan. Ik wil graag nog wat meer van de oude stad zien en op en nabij de boulevard heb ik veel leuke winkeltjes gezien waar ik rond wil snuffelen voor het vakantiegevoel. Moet ook mijn gidsje nog maar even raadplegen.

Morgen gaan we naar Formentera en ik wil nog een keer paraderen op de boulevard van Sant Antoni de Portmany en daar op het strand liggen mooi wezen ;-) en het idee is dit te combineren met de hele groep en daar de beroemde zonsondergang te bekijken en bij die ene Nederlandse bar tapas te eten en drankje te doen, Aukje gaat dit voor ons regelen aangezien zij dikke maatjes met de eigenaar is :) En hopelijk vind ik iemand die woensdag met me mee naar Armin wil!!

WEEK 2

Zondag 18 juni, dag 8 Formentera

Vandaag nam ik samen met Shirley en Doris de boot naar het buureiland Formentera. Aukje liep met ons mee en zwaaide ons uit.

De tocht duurde bij elkaar nog best lang en we hebben drie tussenstops gemaakt. Maar eenmaal het ruime sop gekozen te hebben had de boot er een lekker vaartje in. De zee was vandaag gelukkig rustiger dan met onze tocht naar Ibiza-stad!

Wederom weer van het mooie uitzicht genoten. Eenmaal aangekomen in de haven zijn we eerst op een terrasje met prachtig uitzicht op plezierbotenhaventje neergestreken. We probeerden onze ideeën voor die dag op elkaar af te stemmen maar we verschilden toch van wensen.

Uiteindelijk hebben Doris en Shirley een fiets gehuurd en heb ik een bustocht over het eiland gemaakt. Ik had echter geen contant geld meer en kon dus geen bus ticket kopen. Drie pinautomaten (!!) gaven mij echter geen geld dus een lichte paniek/wanhoop maakte zich meester van me want de andere twee waren inmiddels met de noorderzon vertrokken op de pedalen!! Gelukkig trof ik een vriendelijke man van een bureautje naast een automaat die met mij mee liep naar waar gelukkig een werkende ATM stond.

Ik stapte om 13.45u dan eindelijk op de bus en koost uiteindelijk toch maar voor de Ruta Verde die mij langs de mooiste strandjes reed. Ik was hier nu en wilde zoveel mogelijk van het eiland zien als dat mogelijk was in de (te) korte tijd die we hier hadden. De laatste boot terug vertrok immers 17.15u alweer!

Op de twee uitlopers van het eiland waar ik graag heen wilde waar ik over had gelezen in mijn reisgidsje kwam ik helaas niet, maar ik heb wel mooie plekjes gezien. De eerste stop in was een uur. Dit stelde mij in de gelegenheid wat winkeltjes langs te gaan en een duik te nemen in de prachtig helder blauwe zee op een mooi wit strandje. Ik was optijd weer droog (genoeg) om op de bus van 15u te stappen naar een volgend uitzichtpunt met een vuurtoren. Ook hier mijn selfie-skills weer even laten zien.

Zonder uitleg was hier verder weinig bijzonders aan (ik zoek dit nog wel eens op in mijn gidsje) maar ik heb wel wat leuke foto-album-waardige plaatjes geschoten en laten schieten.

Hier op de rotsen trof ik een zeer nieuwsgierige salamander die met interesse toezag op en poseerde voor mijn camera. Ik moest zelfs mijn tas bij hem weghalen, anders had ik hem er zó in zien klauteren, de dondersteen!

Na en kwartier zette de bus zijn reis voort naar een volgende stop waar we ook weer een kwartier foto’s op een uitzichtpunt konden maken. Hier liet ik wederom mijn “selfie-skills” maar even de vrije loop en ik had het al vrij snel gezien dus maakte van de gelegenheid gebruik om even een toiletstop te maken. Hierna tourden we terug naar de haven waar ik mezelf op een (groot!!) glas Sangria trakteerde terwijl ik op de twee dappere fietsers wachtte.

De dames lieten niet lang op zich wachten en zo waren we netjes op tijd weer op de boot die ons terug naar Ibiza Bracht. Ik kletste op de boot gezellig met Doris Terwijl Shirley een plekje alleen had uitgezocht.

Eenmaal ‘thuis’ was het alweer bijna tijd voor het diner met een nieuw deel van de groep! De anderen hadden wij zaterdagavond na het diner in het á la carte restaurant al gedag gezegd en Aukje heeft iedereen van en naar de luchthaven gebracht en gehaald.

We hebben 6 mensen uitgezwaaid (Zekria, Carolien, Rob, Rogier, Linda en Maaike) en hier zijn Stefan, Ferry, Caroline en Janine voor in de plaats gekomen.

Mijn eerste indruk was gezellige mensen maar de splitsing tussen de “oude” groep die twee weken had geboekt en dit nieuwe deel dat de tweede week aansluit is wel meteen duidelijk zichtbaar. Vooral Shirley en ik hadden niet zo’n zin om weer dat hele kennismakingsproces door te gaan en iedereens verhaal weer aan te moeten horen. Misschien niet zo sociaal maar wij zijn hier ook voor onze rust en vooral onze eerste dagen vond ik behoorlijk druk en onrustig.

Wel hebben we ’s avonds nog even met z’n allen een drankje bij het zwembad gedaan.

Maandag 19 juni, dag 9 Stranddagje Es Canar

Eerder deze week hadden Shirley en ik tijdens een avondwandelingetje een leuk strandje wat verder Es Canar in gevonden. Hier besloten we vandaag heen te gaan. Doris en Koos wilden niet meer dus zijn we er met z’n tweetjes heen gelopen.

We waren voor ons idee wat aan de te late kant maar gelukkig hadden we nog ruim keus in bedjes met parasol. Op dit strandje was een heuse kustwacht aanwezig, omdat er beste een behoorlijke golfslag was.

Onder het genot van het geluid van de zee, de Spaanssprekende kustwacht en wat sluierbewolking zo nu en dan was het heerlijk vertoeven hier. Tussen de middag hebben we even in een grappig tentje wat gegeten en verder wisselde ik de zon en schaduw van de parasol lekker af. Vandaag toch net íets te enthousiast gezond (of niet genoeg ingesmeerd) want de achterkant van mijn bovenbenen en elleboog voelden ’s avonds toch een beetje verbrand maar gelukkig niet al te erg.

Na het eten hebben Shirley en ik een stukje langs de kust gelopen opzoek naar NickyBeach bedacht maar helaas niet gevonden en het begon donder te worden dus zijn we maar teruggekeerd.

Ik heb voor het eten ook nog even wat kleding gewassen, dat is toch ook altijd wel even fijn. Ik heb genoeg kleding bij me maar je merkt iedere vakantie toch wel weer dat bepaalde kledingstukken je voorkeur hebben.

Dinsdag 20 juni, dag 10 Sant Antoni de Portmany

Vandaag stond voor de nieuwe groep de autotour op de planning. Omdat ik graag meer van Sant Antoni wilde zien nadat we hier vorig week met onze autotour hadden afgesloten, besloot ik me door Aukje over de bus daarnaartoe te alten informeren. Ik vond dit uiteindelijk toch wel spannend om alleen te ondernemen, maar waar een wil is, is een weg en als ik het niet alleen doe komt het er nooit van.

Ik ging dus om 12u het avontuur aan en wachtte voor het hotel op bus 24 die me naar Sant Eularia zou brengen waar ik vervolgens moest overstappen op de bus die me naar de andere kant van het eiland zou brengen.

Maarrr...weinig in het leven gaat als gepland. Soms omdat het simpelweg nu eenmaal zo is, en soms door suffigheid (en koppigheid). Aukje had me keurig netjes en heel helder uitgelegd en toch dacht ik bij een bushalte in Sant Eularia da dit vast nog niet de overstap halte was....om een lang verhaal kort te houden ben ik op-en-neer naar de luchthaven gereden en strandde 1,5 uur terug in Sant Eularia omdat de volgende bus pas weer om 15.30 uur zou gaan.

Ik bleef verbazingwekkend kalm al baalde ik vooral goed van mezelf. Maar ik heb lekker rond de boulevard gestruind en mezelf op een mintijsje getrakteerd en even op het strand gezeten en in de ze gestaan maar het was er errug warrum!

Toch wat winkeltjes ingedoken en you never guess.....ik vond embleempjes!! Voor €2,50 heb ik hier toch weer eentje gescoord. Toch goed dat ik hier gestrand was en het was leuk het mooie strand en het leukste deel van het stadje te hebben gezien.

Geheel perfect kwam ik rond 16uur dan eindelijk in Sant Antoni aan. Daar belde ik Aukje even want ik had geen idee waar ik precies was afgezet ten opzichte van Café De Tulp. Zij waren daar echt nét gearriveerd en ik ben er over de boulevard (eindelijk!) heen gelopen.

We hebben heel gezellig een drankje met z’n 6’en gedaan en daarna gingen Ferry, Stefan, Caroline en Janine met mij mee het water in. Aukje lette op onze spullen op het strand. Ik heb erg met ze gelachen en geprobeerd over te halen vrijdag niet naar Formentra te gaan maar hier terug te komen voor een hele dag en mogelijk gaat Ferry dan met me mee jetskieën!

Eenmaal opgedroogd hebben we heerlijke Nederlandse tapas bij de Tulp gegeten en zijn we daarna naar een strandje verderop gelopen om daar de zon onder te zien gaan langs de boulevard. Onder het genot van een wijntje ook hier gezellig gezeten maar de zon verstopte zich al snel achter bewolking waar door de zonsondergang vervroegd werd. Maar leuk en gezellig was het evengoed toch.

Ferry had beloofd met mij mee terug met de bus te gaan want het was toch best krap met z’n 5’n in 1 (grotere) huurauto. Het hoefde in eerste instantie niet van mij maar ik vond het erg lief, gezellig en toch wel fijn want we misten de laatste bus in Sant Eularia maar net toen ik Aukje aan de lijn had om te kijken of zij ons konden ophalen met de huurauto, hield Ferry een (verdwaalde?) taxi aan die ons voor slechts €10,35 terug naar het hotel bracht. We waren zelfs eerder terug dan de rest!

Er stond die avond en de volgende ochtend wat lolligheid over Ferry en mij omdat hij Aukje die avond had ge-smst dat “we” gingen slapen waarop zij grapte “samen?” ;-p Ach ik kan het hebben en vond het gezellig met hem.

Woensdag 21 juni, Dag 11 Nog een keer Hippiemarkt en Armin van Buuren!

Ik zou vandaag met Shirley en Doris naar het strand in Sant Eularia gaan maar die hadden besloten er alleen te gaan winkelen en dat had ik gisteren al gedaan. Ik heb met de nieuwe groep ontbeten en ben daarna alleen nog een keer over de gezellige sfeervolle markt gelopen. Ik heb 2 nieuwe tattoos laten zetten (1 op mijn rechter enkel en 1 op mijn rechter zij weer, dit keer een grotere ;p) en een leuke armband voor op  mijn bovenarm gekocht. Ik kon niet kiezen tussen een paar leuke oorbellen dus die heb ik maar gelaten voor wat ze waren. Ze waren allemaal even leuk maar ik heb er al zoveel en ik wist niet precies waar ik ze bij zou dragen....

Maar die sfeer hier op het terrein met alle kraampjes, de mensen, de muziek, het weer (al spetterde het vanmorgen zowaar!!)...ik voel me hier zó thuis dat ik het bijna voor gewoon aanneem...toch nog maar even van genieten want vandaag over een week.....

Na de lunch ben ik bij het zwembad neergestreken en daar tot een uur of 7 gelegen. Toen even omgekleed voor het eten en daarna met Ferry en Caroline een drankje bij Jacaranda gedaan om de tijd op te vullen tot we de taxi naar Ibiza-stad zouden nemen. Bij Jacaranda was er weer een show met zo’n flyboard wat er indrukwekkend uitzag. De man met lichtgevend pak maakte zelfs een paar salto’s waardoor de mensen rechts van het zwembad kletsnat moeten zijn geworden haha. Ik was blij dat ik me nog niet had omgekleed voor het uitgaan want ook mijn sandalen bleven niet droog.

Rond 23/00 uur kon ik me dan eindelijk gaan douchen, omkleden en optutten voor het openingsfeestje van Armin en SunneryJames&Ryan Marciano in Hï.

Aukje verwachtte dat Armin niet eerder dan een uur of 3 zou komen dus we pakten om half 2 pas de taxi (het feest begon om 00u)

Eenmaal in de club aangekomen met Ferry, Stefan en Janine, stonden we eerst in de “verkeerde” zaal. Na een kwartier of wat besloten we in de ander zaal te gaan kijken en 3x raden wie daar al stond te draaien!! Armin! We hadden dus al een deel gemis waar ik al bang voor was. Ik kon me al niet voorstellen dat Armin alleen maar van 3 tot 5 zou draaien zoals Aukje vermoedde.

Maarr al met al hebben we van half 3 tot 5 (!!) van Armin genoten. Het was echt weer heel gaaf en wie uit mijn omgeving kan nu zeggen dat ie in twee weken “even” in twee beroemde clubs op Ibiza een nachtje heeft lopen clubben?!! Ik vind heel eerlijk gezegd de set/feestjes in NL beter, maar ik ben lekker uit mij dak gegaan op slechts één gewone cola en een lege maag want ik had natuurlijk rond 20.30 uur voor het laatst gegeten en kreeg al niet veel naar binnen door de zenuwen haha.

Om 6u waren we weer in het hotel en kroop ik om half 7 mijn bedje in...moe, maar intens gelukkig en tevreden. Heel erg leuk dat er toch nog 3 mensen met me mee wilde. Ik had dit toch niet willen missen!!

Donderdag22 juni, dag 12 uitslapen en Ibiza-stad nog een keertje

Ne een paar uur slapen (en te vroeg wakker worden) besloot ik er om 11.50u maar eens uit te gaan met het idee dat we pas om 13.30u zouden verzamelen bij de boot naar Ibiza-stad zoals gisteravond voor het uitgaan was afgesproken. Ik zag echter een bericht je in de groepsapp dat het toch gewoon half 1 zou zijn dus enige haast was alsnog geboden!

Netjes op tijd was ik bij de receptie (nog altijd niets gegeten, het verbaasde me dat ik in slaap was gevallen met een lege maag) en liepen we (Aukje, Ferry, Stefan, Janine, Caroline en ik) naar de boot. Daar kon ik gelukkig een uiterst welkom broodje nuttigen.

Er stond een aangenaam windje waardoor de boottocht erg aangenaam was. Ze hadden op de tweede boot (we moesten in Sant Eularia weer overstappen) een lekker muziekje aan dus het was dit keer volop genieten nu het nog kon!

Ik ben dit keer niet meegegaan met de wandeling maar trok mijn eigen plan. Ik heb lekker winkeltjes gekeken en een teenringetje voor €12,- gekocht. Heel lief, met hartjes en toch stoer vind ik. Ik kwam de groep tegen op het terras waar we vorige week ook een drankje hadden gedaan, maar heb daar even bij gezeten tot zij hun vrije tijd ingingen en ik nog even naar het hoogste punt van de oude stad ben gelopen. Dit was een warme klim maar met een mooi uitzicht als beloning. Een vriendelijk meisje bood aan wat foto’s van mij te maken als ik er ook een paar van haar wilde maken. Zo gezegd zo gedaan. Goeie deal!

Ik heb daarna nog wat rondgewandeld en meer van de oude stad gezien en gewinkeld zoals ik graag wilde en kwam de groep weer tegen vlak bij het restaurant waar we zouden eten dus toen ook Aukje zich weer bij ons voegde hebben we gezellig gegeten en daarna de taxi terug naar het hotel gepakt. Aangezien er in 1 vd 2 taxi’s een plekje over was mocht ik gratis mee terug, super lief van Aukje want de boottocht moest ik dit keer wel zelf betalen omdat de excursie maar 1x was inbegrepen.

Vrijdag 23 juni, dag 13 Sant Antoni en jetskieën!

Tot vanmorgen bij het ontbijt was het onduidelijk of er nog mensen me me mee naar Sant Antoni gingen. Omdat Janine en Caroline niet konden beslissen besloot Ferry gelukkig om met mij mee te gaan. De dames wisten nog niet of ze zaterdag naar Formentera zouden gaan en hij was bang dat hij dan St. Antoni én Formentera zou missen. Dan vandaag in ieder geval Sant Antoni maar.

Om 10u pakten we de bus en zaten we alsnog bij Janine en Caroline in de bus, maar die stapten in St. Eularia al uit om daar op het strand te gaan liggen. Ferry en ik gingen door naar St. Antoni.

Eenmaal daar wist ik de weg omdat ik vandeweek deze trip al een keer had gemaakt. We lieten ons onderweg naar de Tulp alvast informeren over het jetskiën en kregen het zover dat we om 13u met z’n tweetjes ieder op onze eigen jetski 2 uur lang (!!) op safari mochten (á €180,- pp mind you!).

We lunchten even snel en smeerden ons vlug in en kochten heel slim van Ferry een goedkoop zonnebrilletje (die ik na 1 grote golf na een half uur al kwijt was maar gelukkig was het dus niet mijn C&A-bril waar ik heel blij mee ben).

Vooral het eerste half uur was echt heel erg leuk. Ik had meteen de smaak goed te pakken en ging lekker hard en durfde zelfs een race met Ferry te maken (al weet ik niet of hij het door had haha). Op een bepaald punt vroeg onze (niet héél sympathieke) begeleider hoe we de golven vonden of we zo nog 20 km naar Es Vedrá wilden. De golven zouden een stuk terug en naar rechts wat minder zijn dus dat deden we maar.

Toen kreeg ik een enorme golf over me heen en raakte ik mijn zonnebrik kwijt en kreeg ik veel zeewater binnen. Vanaf dat moment deden Ferry en ik het wat rustiger aan maar de speedboot ging doodgemoedereerd op eigen tempo verder.

We kwamen wel op een mooi stukje waar we onder een rots door gingen waar we in een soort binnenplaatsje kwamen waar we even wat voor ons zelf konden rondjetskiën.

Daar dobberden we even wat en raakten onze ski’s elkaar even licht aan bij de punt waar de begeleider niet blij mee was.

De terugweg viel mij eigenlijk een beetje slecht. Er waren veel golven en ik kreeg continu water over me heen (ik was zeiknat, ook mijn haar) dus ik deed het rustig aan en heb zelfs een beetje lopen voeteren.

Eenmaal terug aan wal probeerden ze ons nog €50- pp af te troggelen voor schade aan Ferry’s jetski die door ons toedoen zou zijn veroorzaakt. Wij geloofden dit echter niet en Ferry hield dapper voet bij stuk waardoor hij uiteindelijk €20,- heeft gegeven en we zijn weggelopen. Dat vonden ze niet leuk maar we vonden het echt belachelijk. Het was een beetje een domper op de hele ervaring maar we lieten ons er niet door kisten.

We huurden een parasol en strandbedje op het strand voor de Tulp en hebben samen nog even gezwommen. Ferry had een waterbestendige camera mee waarmee hij nog wat leuke foto’s van ons samen in zee heeft gemaakt haha. Ook zijn er wat foto’s van ons gemaakt op de jetski die volgens mij best aardig zijn gelukt!

Om half 7 vonden we het etenstijd en heb ik een heerlijke kipsaté gegeten en Ferry een shoarma burger. Als toetje nam hij een ijscoupe en ik mijn favoriete Hippie mojito. Bij de rekening kregen we weer een lekker shotje. Daarna besloten we terug naar de bushalte te lopen. We hadden ’s ochtends bij aankomst al even gekeken hoe laat we welke bus(sen) konden pakken.

We moesten even op de bus via Ibiza-stad naar St. Eularia wachten, maar Ferry kwam op het leuke idee om wat foto’s van mij te maken bij de posters van Martin Garrix en DimitriVegas&Like mike :) erg leuk en lief en zijn leuke foto’s geworden!

Rond 23uur waren we terug bij het hotel waar we tóch nog even een drankje (water) hebben gedaan. We gingen ook weer gezamenlijk weg bij het zwembad dus werd er voor de derde keer deze week over ons gespeculeerd haha. Hij was natuurlijk uit Ibiza-stad al met mij meegegaan terug met de bus ipv de huurauto en toen had hij Aukje ge-sms’t dat “we” gingen slapen waarop zij grapte “samen? ;-)“ Een grap was geboren.

Vervolgens waren we vandaag de hele dag (12u precies!) op stap en liepen we weer samen weg. Ik grapte nog dat we heel klef moesten doen en dat hij bij het weglopen van het zwembad een arm om me heen moest slaan maar dat deed hij niet hihi.

Zaterdag 24 juni, dag 14 Laatste dagje bij het zwembad

Vandaag hebben we het voor de laatste keer van genomen bij het zwembad. Nog even een laatste cocktail, van het heerlijke zwembad genieten en de laatste zon onze huid laten kleuren.

Omdat ik op de dag van vertrek jarig zou zijn, had Aukje heel leuk voorgesteld mijn verjaardag die avond te vieren met wat zelfgekochte wijn en chips. Ik wilde ook nog graag een laatste cocktail bij het zwembad (dit kon tot 23uur)  dus hebben we eerst bij het á la carte restaurant gegeten (dit was inclusief) en daarna hebben we een drankje bij de bar aan het zwembad gedaan.

Ik kreeg heel lief een kleinigheidje van iedereen (2 shotglaasjes voor en een houten ansichtkaartje waar iedereen me op feliciteerde).

Daarna zijn we bij de huisjes van Janine en Stefan gaan zitten waar nog een jongen uit het huisje daarnaast gezellig bij kwam zitten. Om met de woorden van Ferry achteraf te spreken ‘zat ik alles door elkaar te dringen en te roken’ en dat heb ik die avond terug op mijn eigen kamer geweten haha. Het is zéker een verjaardag om nooit te vergeten geworden.

Het was echt enorm gezellig, maar ik had ’s middags al een cocktail bij het zwembad gehad, een wijntje bij het eten en even voor 11’en dus nog een cocktail. Daarna ging ik verder op wijn en heb ik een slokje hierbas gehad...dus je kunt je er vast wat bij voorstellen dat Aukje en ik elkaar ondersteunden terug naar onze kamer en dat ik daarna een langdurige innige omhelzing met de wc-pot heb gehad. Op dat moment allerminst leuk (ik heb me nog nooit zó beroerd gevoeld, maar achteraf kan ik er alleen maar om lachen en gelukkig op terugkijken.

Echter, toen ik ’s ochtends wakker werd en opstond draaide de kamer nog steeds en voelde ik me nog steeds beroerd en ging een broodje gebakken ei er met héél lange tanden in. Maar, we moesten optijd met het transferbusje mee dus gewoon de laatste dingetjes ingepakt en met tegenzin terug naar de luchthaven gereden. Daar trok ik de conclusie dat ik misschien nog steeds misselijk was door het overgeven en een lege, upsette maag. Een simpel bolletje Spaanse ham-kaas met een flesje jus d’orange ging er makkelijk in en hield ik binnen. Daar knapte ik voldoende van op om niet (al té) brak het vliegtuig in te stappen zoals ik me had voorgenomen!

Na wat vertraging lieten we het Spaanse eiland achter ons en raakten rond 20u de wielen van het vliegtuig weer Nederlandse bodem. We moesten even op onze koffers wachten en toen maar afscheid van elkaar genomen.

Pap&mam wachtten mij buiten met de auto op en namen mij mee naar de Griek voor mijn verjaardag (ik had ’s ochtends wel al gewaarschuwd dat mijn maag niet zo happy was).

Terugkijkend

Dat was mijn singlesreis met Estivant naar Ibiza. Erg druk (sociaal gezien) maar ik heb er leuke contacten aan over gehouden met wie ik nog allemaal leuke dingen op de planning heb staan inmiddels en ik heb genoten van mijn vakantie. Veel gezien en gedaan. Ervaringen opgedaan en leuke nieuwe vriendschappen gesloten. Een geslaagde vakantie dus! :D