Singlesvakantie Sicilië 2018

20 juni 2018 - Sicily, Italië

IMG-20180618-WA0028

CRUSJ

12 Juni - Dag 1 Heenreis

De avond voor vertrek kwam Annemieke rond etenstijd naar mij toe en gingen we vroeg slapen. Pappa zou ons in alle vroegte (half 5!) naar Schiphol brengen en een andere reisgenoot zou even daarvoor met de auto arriveren om vervolgens over te stappen in onze auto.

Met een tussenlanding op Sardinië en dus fijn twee keer op één dag opstijgen, was het vroege opstaan (3u!!) al gauw vergeten.

Geheel onverwacht landden we een uur eerder dan gepland en stond onze reisleidster Merel ons op de luchthaven van Trapani op te wachten en vertrokken we met het transferbusje naar het Hopps hotel in Mazara del Vallo. Daar konden we nog net aanschuiven bij de lunch en na het inchecken werd de zwemkleding uit de koffer getrokken en werd rond 3'en de eerste duik in het zwembad genomen en genoten we van de Siciliaanse zonnestralen! Na een inleidend praatje over het hotel en het programma voor de week werden gelijk de eerste excursies gepland en betaald en gingen we 's avonds met z'n allen aan tafel en was het al gauw gezellig.

Onze kamer kijkt heerlijk uit op het zwembad en als we vanaf ons balkon naar rechts kijken zien we de zee!

13 Juni - Dag 2 Wegwijsrondleiding stadje en wijnproeverij

Iedere vakantie met Annemieke erbij heeft zijn avontuur, en zo ook deze reis. Op onze eerste ochtend werden we even voor 7'en gewekt door een (fals) brandalarm! We keerden terug naar ons bed maar sliepen daarna helaas niet meer.

Na het ontbijt liepen we met onze reisleidster een rondje door het dorpje Mazara de Vallo om ons een beetje wegwijs te maken. Zo kwamen we langs een klein theater waar alles binnen van oud scheepshout is gemaakt en bezochten we één van de 100 kerken van het stadje (je leest het goed van het stadje! Niet van het hele eiland! :o ). Ik heb vroeger toch wel goed geluisterd naar mijn moeders kennis van de kunstgeschiedenis, want ik liep de kerk binnen en riep meteen barok stijl! De Italiaanse gids verstond me en beaamde mijn ingeving! :D We sloten de wandeling af met een heerlijk kopje cappuccino op een terrasje. Ik leer zo langzamerhand steeds meer (gewone) koffie te drinken (niet langer special coffees).

Na de lunch vertrokken we met de bus naar een wijngaard waar we genoten van een leuke rondleiding en 4 lekkere wijnen en heerlijke hapjes! Voor mij een typisch Siciliaanse excursie.

We gingen in het dorp uit eten en lieten ons door de Italiaanse keuken verwennen en sloten af met een fantastisch lekkere ravioli met ricotta en cacaopoeder erop.

Terug in het hotel was het ons voornemen richting bed te vertrekken, maar bleek het karaoke-avond te zijn en zongen Annemieke (!!) Lotte en ik (met veel te weinig alcohol op) 'Ademnood' van Linda, Roos en Jessica, wat waren we dapper! ;) (niets zo veranderlijk als Lilian die zegt naar bed te gaan en opeens staat te karaoken ;P )

Het niveau van de (meest Nederlandstalige) liedjes kelderde snel en gingen we eindelijk naar bed. Het was bijna 12 uur dus Annemieke zou bijna 27 jaar oud zijn! Ik feliciteerde haar om middernacht en toen ging toch echt het licht uit.

14 juni - Dag 3 Erice en verjaardag Annemieke

De excursie van deze middag viel letterlijk in het water (of meer wolken). Na de lunch vertrokken we met de bus richting Erice op de berg. Hoe hoger we kwamen, hoe dichter de mist werd. De kabelbaan was al gesloten vanwege een stevig windje en eenmaal boven werden de jassen en truien uit de tassen gehaald en werd er een sterk beroep op onze verbeelding gedaan tijdens de rondleiding betreffende het panoramisch uitzicht vanaf de berg want er was vooral.veel.mist! Béétje jammer! :(

Tot overmaat van ramp begon het te stortregenen toen we in een delicatesse zaakje stonden, al gaf dat ons wel de ultieme kans van al het lekkers te genieten en kregen we een klein glaasje dessertwijn (nooit verkeerd natuurlijk!)

De mogelijkheid werd nog geboden de kerk te bezoeken en wat vrije shoppingtijd te besteden, maar door de regen en tegenvallende temperaturen wilde iedereen eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk de wolken uit terug naar lagere landen met zon!

Door de regen viel het Annemieke eerst wat tegen om haar verjaardag op vakantie te vieren, maar daar heb ik gelukkig verandering in weten te brengen! Samen met onze reisleidster heb ik er voor gezorgd dat er voor haar werd gezongen in de bus 's ochtends en was er 's avonds na het eten een ijstaart voor iedereen bij de poolbar en hebben we gezellig cocktails gedronken en heb ik me wederom aan het karaoken gewaagd. Dit keer 'You're the one that I want' uit de film Grease samen met Tom.

15 juni - Dag 4 Zwembaddagje

Zoals de titel al zegt hebben we vandaag niet veel meer gedaan dan bij het zwembad liggen.

Een deel van de groep ging in de ochtend naar Selinunte maar een dagje rust beviel ons prima.

Na het avond eten zijn Annemieke, Tom en ik nog even een lekker ijsje gaan halen om de relaxdag mee af te sluiten.

16 juni - Dag 5 Palermo

Vandaag vertrokken we in alle vroegte naar Palermo met de bus. Waar sommigen nog wat slaperig in de bus zaten, of gewoon in stilte van het uitzicht genoten waren en ook mensen die de hele bus klaarwakker hielden (Tom en ik hadden het erg gezellig!).

Tijdens de lange busrit vreesden we allemaal even voor een herhaling met het weer van Erice, maar het slechte weer hing gelukkig rond een berg onderweg en klaarde het richting de stad weer helemaal op en was het daar bijna té warm.

Na een korte toiletstop leidde een gids ons rond door de stad en werd er een groepsfoto bij de fontein gemaakt. Daarna werden we losgelaten in de stad en gingen diverse groepjes hun eigen weg. Zo ook Annemieke en ik en genoten we van een lekkere lunch met een cappuccino en namen een ijsje als toetje. We slenterden wat door de stad opzoek naar leuke souvenirtjes en ik was een heel blij ei toen ik een mooi embleempje van Sicilië vond! Mijn geluk kon niet meer op. Na de markt nog even te hebben bezocht en een verkoelend drankje te hebben gedronken was het alweer tijd om richting de bus te gaan en vertrokken we terug naar Mazara.

17 juni - dag 6 Vrije dag

Ook vandaag lekker bij het zwembad geluierd. 's Avonds gingen we voor een tweede keer uit eten met z'n allen en zouden we gezamenlijk de zonsondergang bekijken, maar daar waren we nét te laat voor. Toen besloten we maar bij de beach bar van het hotel een drankje te doen en werd er 30Seconds gespeeld en veel gelachen. Het was een érg gezellige avond!

18 juni - Laatste dag

Vandaag stond er een sup- of windsurf excursie op het programma maar er werd uiteindelijk alleen geluierd op het strand. Er stond naar mijn smaak echter teveel wind en Annemieke en ik besloten dan ook terug naar het hotel te gaan.

Hoewel het maar een kwartiertje met de bus was, was het een uur (!) lopen in de brandende zon. Hadden we nou toch maar die taxi laten regelen...

We vonden onze weg terug naar het hotel en streken na de lunch neer op een ligbedje bij het zwembad waar een veel aangenamer windje stond.

Ook voor het afscheidsdiner verlieten we het hotel en genoten van een meergangen shared-dining diner. Er werd een groepsfoto gemaakt en Annemieke was zo lief voor privé fotograaf voor mij en Tom te spelen ;)

Om de vakantie in stijl af te sluiten werden er weer cocktails en andere lekkere drankjes gedronken en pakten we onze koffers maar alvast in. We zouden morgen vroeg alweer huiswaarts vertrekken :(

19 juni - Terugreis

Ook de terugreis verliep voorspoedig na met de groep op wat koffers te hebben gewacht werd er (door sommigen innerlijk) afscheid genomen en vertrokken Dewy, Annemieke en ik met de trein naar Zaandam. Bij mij thuis dronken we nog wat en daarna verlieten mijn twee gezellige reisgenoten mij om hun reis verder huiswaarts voort te zetten.

Na het uitpakken van mijn koffer vertrok ik richting mijn ouders die vol nieuwsgierigheid op al mijn verhalen zaten te wachten.

Terugkijkend

Ik kijk weer terug op een enorm leuke vakantie! De rust die ik zo hard nodig had heb ik gekregen en nog veel meer! Ik heb van vele limonchello's genoten, veel gelachen weer leuke nieuwe contacten opgedaan en toch nog best wat gezien en gedaan!