Singlesvakantie Ibiza 2018

30 september 2018 - Ibiza, Spanje

42171843_1981690075207832_4326930507041341440_o

IBZIA 15-29 SEPTEMBER 2018 ESTIVANT

Wat kan ik weer terugkijken op een zinderende vakantie op mijn geliefde Ibiza!

Hoewel ik bang was dat voor een tweede keer dezelfde reis te boeken twee jaar achter elkaar tegen zou vallen, is het heerlijk om hier weer terug te zijn en Aukje weer te zien!

“What happens on Ibiza stays on Ibiza” ;) , maar hierbij een samenvatting van een sensationele vakantie!

WEEK 1

Zaterdag 15 september, dag 1 Heenreis

Al enkele weken van tevoren was er contact met reisgenoten op zowel het online Meetingpoint van Estivant, alsmede in de WhatsAppgroep ‘Ibiza 15-09-2018’.

We hadden dus al een beetje kennis met elkaar gemaakt, maar na het inchecken op Schiphol verzamelden we bij de Starbucks en druppelde iedereen langzaam binnen. Het is toch elke keer met zo’n nieuwe groep mensen altijd weer even spannend en we zijn dit jaar met een hele grote groep; 27 man!

Eenmaal zo goed als compleet vertrokken we naar de gate en hadden we een prima vlucht naar onze bestemming voor de komende week (weken).

Aukje wachtte ons op de luchthaven op en we vertrokken met een transferbusje naar ons hotel in Sant Antoni de Portmany. We checkten in, de twee gedeelde kamers (waaronder 1 voor mij) werden verdeeld en mijn kamergenoot en ik settelden ons op onze prima kamer met ‘mountain view’ en fristen ons op voor het welkomst diner bij de cocktail bar en restaurant Kasbah Sunset Ibiza.

Hier genoten we van een glas sangria en wat lekkere tapas en kregen we het programma en wat informatie van Aukje en maakten we verder kennis met elkaar. Het was meteen heel gezellig en er werd veel gelachen.

Dit wordt me het weekje wel met zo’n grote (bijdehante/assertieve) groep!

Zondag 16 september, dag 2 Boottocht naar Cala Salada en Cala Saladeta

Na een rustige ochtend vertrokken we tussen de middag met de boot naar twee mooie baaitjes. De boottocht van ±45 minuten was heerlijk en gezellig. Met een lekker lounge muziekje afkomstig van diverse zelf meegebrachte bluetooth speakers, was het goed vertoeven en waren we al snel op de plek van bestemming, Cala Salada.

Met een klein groepje hebben we eerst even bij het enige restaurantje dat er was geluncht en begonnen we daarna (op teenslippers!) aan de klim naar Cala Saladeta. De zee is prima op temperatuur en het was heerlijk!

De rest van de middag hebben we lekker liggen zonnen en rond 6’en gingen we alweer terug om ons snel even op te frissen voor een diner bij de Golden Buddah, die bij ons hotel om de hoek zit.

Omdat ik niet kon wáchten naar de Tulp te gaan voor een Hippie mojito (die me vorig jaar zo goed was bevallen) verzamelde ik een paar gezellige meiden en vertrokken we langs de boulevard naar onze eerste cocktail van deze vakantie!

Het heerlijke van Ibiza (en vakantie in het algemeen) is dat je je gevoel van tijd héél snel verliest en voor we het wisten liep het al tegen 1’en en vonden we het bedtijd. De heenreis (en de alcohol) had ons rozig gemaakt.

Maandag 17 september, dag 3 Programmavrije dag

Vanmorgen stond ik alleen op en kon heerlijk ongestoord mijn ding doen! Ga toch voor volgende week maar proberen een kamer voor alleengebruik te regelen, want dit bevalt me íétsje te goed! ;)

Met toch een best vol programma in het vooruitzicht leek het mij heerlijk mijn prille liefde voor Sant Antoni verder te verkennen.

Met groepsleden zo veranderlijk als ik zelf soms kan zijn vertrok ik na het ontbijt tóch alleen naar het centrum (stiekem ook wel even lekker eigenlijk!).

Net zoals de voorgaande twee dagen is het wisselend bewolkt en benauwd warm.

Al is dat perfect weer voor lekker rondstruinen, winkeltjes kijken en lunchen (tosti met cappuccino). Het onweerde zelfs even maar het bleef gelukkig droog. Toen het begon op te klaren ging ik nog even vlug naar een paar winkeltjes en kocht ik een paar kaarten en een leuke Ibiza pet (was eigenlijk opzoek naar een hoedje maar this does the trick as well).

Eenmaal terug bij het hotel na toch een goede 4 uur alleen rondstruinen trok ik mijn bikini aan, nam een duik in het zwembad en voegde me bij de rest van de groep waar een lekker lounge muziekje, het zonnetje en gezellige gesprekken me opwachtten.

Gelukkig ben ik niet de enige die niet mee naar Ushuaïa gaat vanavond. Ik heb heel gezellig met één van de dames tapas gegeten bij de Tulp terwijl volgens mij de rest van de groep naar David Guetta ging. Ik vond het vorig jaar erg leuk om mee te gaan voor een keertje, maar was er niet door overweldigd. Spaar ik liever mijn energie voor de closing party van Armin aankomende woensdag waar ik vanmiddag mijn kaartje eindelijk voor heb gekocht!

Aangezien het hier tot laat nog een heerlijke temperatuur is heb ik mijn 6 ansichtkaarten buiten op het terras bij het zwembad geschreven. Béétje jammer dat ik 1 postzegel tekort heb meegekregen. Moet ik er morgen nog maar eentje bijhalen en dan alles tegelijk op de bus doen…

Dinsdag 18 september, dag 4 Hidden tour

Ik kwam er vanmorgen achter dat het ontbijt tot 10.30u is i.p.v. 9.30u….en ik maar op tijd opstaan…

Effin, vanmorgen lekker met wisselende bewolking en zon (lees warmte!) gezellig bij het zwembad gelegen met wat meiden van de groep. Eén van de jongens zat regelmatig naar me te kijken, maar was dit 'kijken' of 'kijken kijken'?

De tosti van het hotel viel ons allen een beetje verkeerd, de emmentaler kaas smolt vies en was erg overheersend.

Na de lunch werden we door vier auto’s opgehaald voor de Hidden tour. Deze bracht ons eerst naar een mooi plekje op de rotsen waar “gratis” cocktails voor ons werden bereid en waar we konden cliff jumpen van drie verschillende hoogtes.

Daredevil/avonturier als ik ben “trok” dit me simpelweg niet dus genoot ik gewoon van de zon, de warmte, het uitzicht, de gezelligheid en een (watermeloen) mojito (of waren het er twee?).

Na een paar uurtjes zetten we onze reis voort naar een verlaten en ernstig vervallen club tegen de bergen. De club is in de jaren 70 in 5 jaar tijd gebouwd en is toch wel 2 jaar open geweest…tot de oliecrisis toesloeg en vliegreizen duur werden, waardoor de toeristen het massaal af lieten weten. Heel indrukwekkend om te zien en er hangt een speciale sfeer. Maar zonde is het toch ook wel…

Hier sprak de jongen die me vanmorgen bij het zwembad zo zat te 'bestuderen' me even aan, ik had nog steeds niet door of hij nou gewoon een praatje wilde maken of interesse in me had...

Na het maken van een leuke groepsfoto op de main stage vertrokken we naar de laatste stop van de tour, het uitkijkpunt bij Es Vedrà, één van mijn favoriete plekjes op Ibiza!

We werden getrakteerd op een mooie zonsondergang onder het genot van champagne, véél champagne en heerlijke tapas. Dominic (de organisator van de tour) pakte zijn gitaar erbij en speelde en zong een paar liedjes voor ons. Met zijn hese stem en niet verkeerde uiterlijk krijgt hij bijna élk meisje weak in the knees, bíjna elk meisje ;-) Het was een gezellige avond en we gingen veels te vroeg alweer op huis aan. Onderweg terug werd mijn vermoeden bevestigd, ik hoorde van een van de meiden dat iemand uit de groep een oogje op me had, ik wist metéén wie ze bedoelde!

Een aantal mensen gingen het stadje nog in om een verjaardagsdrankje met de jarige job van die dag te drinken, ik was echter erg moe en bleef achter om mijn reisverslag te schrijven en was van plan er vroeg in te duiken. De geïnteresseerde jongen (die eerder die dag mijn aandacht dus al probeerde te trekken) wilde graag een praatje met me maken dus deden we nog even gezellig een drankje samen ;) .... Het werd later dan voorgenomen, en van schrijven kwam niks. Maar hey, als een man interesse in je toont op een singlesvakantie...dan toch maar moe ;)

Woensdag 19 september, dag 5 Hippiemarkt en Armin van Buuren in club Hï!

Vanmorgen vertrok ik met 5 meiden met de bus naar het mij wel bekende Es Canar om gezellig over de hippiiemarkt te struinen.

Omdat we rond het middaguur aankwamen besloten we eerst bij de Jacaranda loungebar te lunchen en trakteerde ik mijzelf op een Strawberry mojito (hoe kan het ook anders?!)

Op de markt zocht ik mijn henna tattoo standje op. Het meisje herkende me en begroette me vrolijk. Ze maakte weer twee kunstwerken op mijn zij en enkel. Die op mijn zij werd ondanks het laten zien van een foto toch nét ff anders, maar dat stoppen we maar weg onder vrije artist impression? ;-)

We kochten allemaal leuke spulletjes (ik een setje oorbellen en 2 leuke shirtjes waarvan ik er 1 meteen mooi vanavond naar de club aan kan trekken! Veel leuker dan wat ik van thuis had ingepakt voor het clubben).

Met vrijwel de hele groep gingen we na het vlug verorberen van een pizza naar de pre-party bij Café Mambo aan de sunset boulevard. SunneryJames&RyanMarciano (Armin helaas niet) draaiden er een leuke set en het was een heerlijk feestje! Het was súper gezellig, er werd gelachen, gedanst, gedronken, gerookt en geflirt! Aukje grapte nog dat ze wist hoe laat het was toen ik met een sigaret en wijnglas in één hand stond, we waren allebei mijn verjaardag vorig jaar op het eiland nog niet vergeten! ;D

Al veel te snel ging er een groepje mannen (behalve mijn leuke flirt) naar Hï en overwon mijn liefde voor Armin het van de gezellige pre-party.

Estiva draaide een leuke clubset en nét toen ik rond 2’en even naar buiten was voor een sanitaire stop en een drankje kwam Armin op en haastte ik me terug naar binnen, waar het inmiddels inméns druk en volgepakt was en een plekje meer naar het midden van de zaal (voorin dacht ik maar nieteens overna) al een kwestie van ellenbogen was. Ach, het gaat om de muziek niet? Ik vond een paar reisgenoten terug en we genoten samen van de muziek. Wat was ik blij dat er zoveel mensen van de groep mee waren! :D Dat maakte de avond nóg leuker!

Armin kan mij gewoon weg niet teleurstellen en hij maakte er geheel volgens verwachting een gewéldige closing party van en ging het dak er kei-hard vanaf! De avond werd helemaal fantastisch toen de leuke reisgenoot die mij eerder die week al steeds vaker opzocht en waar ik in het bijzonder een heel leuke klik/flirt mee had me tóch besloot op te zoeken en me naar de voorkant van de zaal leidde (speaking about grand gestures!) en ik opeens op slechts enkele meters afstand van het podium en dus Armin zelf stond! De avond kon.níét.meer.stúk!! Wát was ik een zielsgelukkig persoon op dat moment!

Het was veels te snel 5 uur ’s ochtends en daarmee het einde van de set van Armin. Er kwam nog een dj maar we besloten dat het mooi was geweest. We vertrokken op het hoogtepunt van de nacht. Benzine had de taxi eigenlijk niet nodig, die had het gered op de electriciteit die in de taxi hing....

Donderdag 20 september, dag 6 Bijslapen, zwembaddag/Ibiza-stad

Vanwege de warmte werd de trip naar Ibiza-stad uitgesteld van 14.30u naar 16.30u maar besloot ik het bezoek tot volgende week uit te stellen aangezien ik me in die luxe positie bevind.

Het was een rustige dag aan het heerlijke zwembad.

We sloten de dag af met een groepje dat níet mee was naar Ibiza-stad en aten een hapje bij de Tulp en dronken een drankje (nee niet alleen maar cocktails ;-) ) bij Café del Mar aan het water en keken toe hoe twee dappere reisgenoten zich aan de bundyjumpbal waagden!

Vrijdag 21 september, dag 7 Relax dagje bij het zwembad

Vandaag stond de excursie naar Formentera op het programma, maar iedereen was na alle andere leuke excursies en avondjes feesten en stappen blij hun laatste dag bij het zwembad te kunnen spenderen. Zo ook ik, misschien willen er volgende week nog mensen mee naar het prachtige eiland en anders kom ik er vást en zeker een andere keer nog wel.

We genoten met de groep van een ont-zéttend gezellige dag bij het zwembad. Ik schraapte eindelijk de moed bij elkaar om mijn lollie-luchtbedje uit mijn koffer tevoorschijn te toveren en bij het supermarktje op te laten blazen en het ding bleek één grote hit! (en ik maar bang voor flauwe opmerkingen of oordelen, al kwamen die flauwe opmerkingen evengoed maar waren ze tóch ook erg grappig/lollig!) Binnen no-time werd ik er al een keer vanaf gejekkerd (3x raden door wie!) en dat was het niveau van die dag :D.

Les: als je gevraagd wordt of je je haar droog wilt houden moet je ál-tijd ‘neehoor’ zeggen. Of het uitmaakt zal ik nooit weten, maar ik maakte de fout door eerst ‘ja’ te zeggen en toen snel mijn antwoord naar ‘nee’ te veranderen. Gevolg: ik werd meerdere keren die middag (soms zelfs met zonnebril op, teenslippers en een hemdje aan) het zwembad ingegooid!

Op zo’n speelse setting was ik vroeger altijd jaloers, van die meiden die op geplaag en geflirt in durfde te gaan en al giechelend en gillend het zwembad in werden gegooid door jongens. Ik kan dan ook stellen dat die middag, samen met de nacht in club Hï de beste momenten van deze hele vakantie waren! Dit is wat Ibiza met je doet <3

We sloten die avond de eerste week af met een diner bij de Golden Buddah ter afscheid van het grootste deel van de groep dat jammer, jámmer genoeg maar 1 week bleef. Ik zou iedereen erg gaan missen.

WEEK 2

Zaterdag 22 september, dag 8 Wisseldag groep 1 en 2

Week twee bracht een even grote nieuwe groep met zich mee, maar kon geen groter contrast met vorige week vormen! Samen met 3 mannen bleef ik achter en we wachtten de nieuwe groep bij het zwembad op, maar vonden het lastig schakelen naar de nieuwe groep.

Tot mijn verbazing kwam de aansluiting met de nieuwe groep voor mij ook niet echt. Tot “overmaat van ramp” was ik die nacht goed verkouden geworden en voelde me niet fit. Dat zal ook niet geholpen hebben. Daarbij kwam ook nog eens dat concurrentie uit de nieuwe groep het van mij won en zo zat ik opeens met een gebroken hart op mijn favorite vakantiebestemming!

We draaiden die avond hetzelfde programma als de week daarvoor en aten een (dit keer uitgebreider) welkomstdiner bij Kasbah en dronken daarna nog een drankje bij Café Del Mar. Ik zat aan de thee (!!) en maakte het niet laat.

Zondag 23 september, dag 9 Boottocht/zwembaddag

Omdat ik me nog steeds niet lekker voelde bleef ik voor de zekerheid dicht bij het hotel en sliep veel bij het zwembad terwijl de nieuwe groep op boottocht naar Cala Salada en Cala Saladeta vertrok.

Mijn gedeelde kamer omboeken naar alleengebruik is één van de beste keuzes van deze vakantie geweest! Niets ten nadele van mijn kamergenoot de eerste week en de onbekende nieuwe kamergenoot van de 2e week, maar je kamer met een onbekende delen is toch heel anders dan met een vriendin.

Ik had dan ook eindelijk mijn koffer uitgepakt en kast ingeruimd die ochtend en genoot van een ochtendje lekker uitslapen wat me die week nog niet eerder echt was gelukt (kwam ook door de licht doorlatende gordijnen).

Maandag 24 september, dag 10 Dag vrij en ’s avonds clubben bij David Guetta in Ushuaïa

Aangezien vrijwel de hele nieuwe groep naar Ushuaïa ging, besloot ik toch ook maar mee naar de club te gaan die avond. De hele organisatie daarnaartoe verliep wat rommelig maar uiteindelijk aten we allemaal vlak bij het club-hotel en hadden we daarna een aardig feestje in de openlucht club.

Dinsdag 25 september, dag 11 Hidden tour op retour

Omdat er een paar afzeggingen waren, mocht ik in plaats van een ander tóch nóg een keertje mee op tour.

Na een paar goede gesprekken met wat mensen die ochtend, voelde ik me beter en besloot ik tóch maar mee te gaan cliff jumpen, maar heb het bij de eerste (en tevens laagste, meter of 5) gehouden. Ik stond bij de 2e en die vond ik tóch nét ff te hoog. Als er een thema deze vakantie was, dan was dat wel het dicht bij jezelf blijven dus deed.ik.het.níét ;-) Gelukkig is mijn jump vastgelegd voor het bewijs ;) .

Bij Club Festival weer een paar leuke foto’s laten maken en wederom genoten (naar omstandigheden) van de picknick bij Es Vedrà. Ik diende een lekker toepasselijk verzoeknummertje in (‘You’re beautifull’ van James Blunt) waar direct gehoor aan werd gegeven. Ik heb er een kort filmpje van gemaakt en de lieve schat kreeg het voor elkaar in de prachtige setting bij de magische berg een paar traantjes bij me los te maken (al was daar ook niet veel voor nodig die dag).

Woensdag 26 september, dag 12 Nog een keer Hippie markt

Ik besloot vanmorgen alleen op pad te gaan en de bus wat vroeger dan vorige week naar de Hippie markt te pakken. Je wordt zó hebberig als je daar rondloopt! Dus ik heb weer lekker mijn portemonnee geleegd aan souvenirtjes (nuttige wel, geen suffe dingen waar je niks aan hebt ;p ) en na wat heen-en-weer gereis terug naar het hotel om me op te frissen nét op tijd klaar om met de taxi weer naar Es Canar te rijden voor de ‘closing party’ van de Hippiemarkt op de hippiecamping vlakbij.

Hier hangt de echte hippiesfeer nog en er speelde een leuk livebandje en de hièrbas en wijn vloeiden rijkelijk en hing er een ‘lekkere’ wietgeur in de lucht (zo liet ik mij vertellen als anosmaat).

Er werd gezellig gekletst aan de picknicktafels en gedanst op de ‘dansvloer’ voor het podium. Wat laat Ibiza je heerlijk vrij voelen! Daar is opeens geen alcohol voor nodig.

Donderdag 27 september, dag 13 Ibiza-stad

Het plan was wederom om pas om 16.30 uur richting de stad te vertrekken, maar omdat ik graag nog wat wilde winkelen besloot ik samen met twee heren eerder de bus te pakken. Eenmaal daar scheidden onze wegen na een bezoekje aan de McDonalds (I know terrible lunch!!) zocht ik mijn ringendametje op en kocht twee nieuwe teenringetjes. Daar bleef het qua aankopen bij en ik wandelde nog lekker wat rond, maakte wat selfies en genoot van de zon in de haven.

Tegen 6’en arriveerde de rest van het gezelschap en maakten we de wandeling door de alt villa en aten bij hetzelfde restaurant als vorig jaar.

Een deel vertrok daarna naar de gaystreet voor nog een laatste drankje maar ik pakte samen met nog wat meiden de laatste bus terug naar het hotel.

Vrijdag 28 september, dag 14 Laatste dag

Vandaag wederom geen bezoek aan Formentera. Niemand ging, dus het item van mijn bucketlist (quadrijden (op Formentera) blijft nog even waar het staat.

Omdat ik vorig jaar zo ontzettend enthousiast was geworden van de sfeer op de boulevard in Sant Antoni de Portmany, maar ik er de hele vakantie nog niet op het strand had gelegen, besloot ik dat de laatste dag alsnog te doen.

Ik huurde een ligbedje en parasol op het strand voor de Tulp en liet mijn huid voor een laatste keer bijbruinen door de Spaanse zonnestralen.

Ik trakteerde mezelf op een lekkere kip-wrap met guagomole, calamares ringen en genoot van mijn laatste Hippie mojito die ze zo lekker maken bij de Tulp!

Ik liet mijn lunch zakken tijdens een wandelingetje over de rest van de boulevard waar ik nog nooit eerder was geweest en bevredigde mijn nieuwsgierigheid door op onderzoek uit te gaan waar die gezellige feestmuziek de hele dag al vandaan kwam. De Ibiza Surf lounge staat hoop op mijn lijstje bij een volgend bezoek aan het eiland, daar is het gewoon de hele dag 1 groot festival met leuke dansmuziek waar een leuk spektakel van wordt gemaakt!

Veels te snel werd het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan voor een opfrisbeurt en het tweede afscheidsdiner waar ik met gemengde gevoelens heen ging. Enerzijds zou ik deze groep absoluut niet gaan missen, maar wilde ik Ibiza ook nog niet verlaten!

Zaterdag 29 september, dag 15 Vertrekdag

Vanmorgen stond om 6 uur (!!!) een kant-en-klaar ontbijtje voor ons klaar en vertrokken we om 6.45 uur alweer naar de luchthaven.

Na een ontspannen vlucht landden we al veel te snel weer op Nederlandse bodem. De koffers lieten wat lang op zich wachten maar na afscheid te hebben genomen van een paar mensen in het bijzonder zocht ik mijn ouders in de aankomst hal op en eindigde mijn reis met een taxirit terug naar de realiteit..... :(

Terugkijkend

Hoewel de groepsdynamiek héél anders was de tweede week, kijk ik terug op een heerlijke vakantie en ben ik dankbaar voor álle ervaringen, both good and bad. Ik heb weer veel mooie, gezellige en interessante nieuwe mensen mogen leren kennen waar ik goede gesprekken maar vooral veel gezelligheid mee heb gehad. Ik hoop dan ook dat deze contacten langer mee gaan dan alleen deze twee weken. Altijd weer mooi om te zien hoe snel je een band met sommige mensen opbouwt tijdens zo’n vakantie die toch altijd voor iedereen weer spannend is!